HET MUZIEK ALFABET: A

MAY 13 - SYDNEY, AUSTRALIA

Ik wou een originele manier vinden om liedjes met jullie te delen. De ‘music of the moment’ is standaard, en dat is niet wat ik wil. Als je je wil onderscheiden moet je andere dingen doen. Daarom bedacht ik dit (ik heb geen idee of andere mensen dit ook al doen) deze manier om muziek te delen. Het muziek alfabet houd in dat je om de zoveel tijd liedjes met een bepaalde letter deelt. Dit is de eerste keer dus we gaan beginnen met de letter A.

1. All i want – Emma Bale

Emma Bale deed mee aan the voice of Belgium en won. Ze coverde het nummer all i want van kodaline. Dit nummer bezorgd mij van begin tot eind kippenvel.

2. Another love – Tom Odell

Op de radiozender 3fm werd dit nummer uitgeroepen tot megahit en als alarmschijf op radio 538. Tom Odell heeft een heel eigen stemgeluid en dat spreek mij (en veel anderen, anders was het niet zo’n grote hit) heel erg aan.

3. A thousand years – Christina Perri 

Dit nummer komt uit de film twilight. Een rustig en mooi lied, met een hele mooie tekst.

4. All of the stars – Ed Sheeran

Voor de film ‘the fault in our stars’ zong Ed Sheeran dit nummer. Toen ik het nummer voor het eerst hoorde zat ik nog helemaal in de film, en ja toen heb ik een traantje weg moeten pinken. Ik vind het nummer zo mooi, ik kan niet uitleggen waarom precies, maar het raakt me echt.

5. American – MKTO 

Tijdens het zoeken naar liedjes met de A kwam ik dit nummer tegen. Toen het nummer uitkwam stond dit nummer regelmatig op repeat. Van het refrein word je spontaan vrolijk!

Wat is jou favoriete nummer met de A? En wat vind je van deze manier van muziek delen?

Liefs Daphne

15 gedachtes over “HET MUZIEK ALFABET: A

  1. Leuk artikel, dat heb je inderdaad heel origineel bedacht! En wat leuk, de meesten van deze liedjes vind ik ook heel erg mooi, A Thousand years, Another Love, All of the Stars namelijk. Ben benieuwd naar de liedjes met de ‘B’! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Hé originele manier om muziek te delen ! Ik was eerst niet zo’n fan van Ed Sheeran, vond het nogal soft, maar sinds ik hem live zag vind ik hem helemaal geweldig! Als lied met een A kies ik voor A letter to Elise van The Cure, liefst in de MTV live sessie 😉

    Liked by 1 persoon

Laat hier je reactie achter

