SPAREN? OF UITGEVEN?

large-1
Er zijn heel wat shopfreaks in deze wereld, waaronder ik! Maar eigenlijk is het helemaal niet handig om elke week een nieuwe collectie aan kleding te kopen, want zeg nou zelf; dan is je geld alweer op en kan je niet die iphone kopen die je altijd al hebt gewild! Tips zijn altijd welkom, toch? Hieronder vind je een lijst met 7 dingen om geld te besparen.


1. Doe elke keer als je zakgeld krijgt een klein gedeelte (10%) in een potje. Zo heb je na een paar maanden een leuk bedrag.
2. Koop je iets met korting? Stop het geld dat je hebt bespaard ook in een potje, voor de volgende keer! ” sounds nice! ”
3. Als je gaat shoppen neem dan alleen maar contant geld mee. Zo kan je niet meer uitgeven dan dat je mee hebt.
4. Begin aan een no-buy periode. Je mag bijvoorbeeld 1 of 2 maanden geen kleding/make-up kopen.
5. Koop alleen dingen die je nodig hebt. Dus stel je mascara is op, dan koop je een nieuwe, maar niet van ‘ooh de limited edition van catrice is uit, die moet ik hebben.’
6. Kijk eens in je kast of je nog oude kleding hebt die je op kan pimpen? Zo lijkt het net of je een nieuw item in je klerenkast hebt hangen.
7. Word een marktplaats verkoper, en zet al je dingen die je niet meer gebruikt of niet meer draagt hierop. Zo verdien je nog eens een extra zakcentje.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, let me know in the comments!

Liefs Daphne

12 gedachtes over “SPAREN? OF UITGEVEN?

  1. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, toen ik nog zakgeld kreeg deden we er andere dingen mee, ik moest ervan uit bijv. Maar mijn moeder zorgde eigenlijk voor de basics als make up en kleding, kortom, het was echt voor mijzelf toen, nog in guldens gerekend.

    Liked by 1 persoon

  2. De tip van wat je bespaard op een kledingstuk in een potje doen vind ik echt een goede, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt. Ik heb bijvoorbeeld net een blazertje in de sale gekocht voor €10 terwijl hij eigenlijk €40 was! Dan zou ik nu 30 euro in een potje moeten doen en dan haal ik de maand weer niet. Kortom, het is altijd wat bij mij haha!

    Liked by 1 persoon

Laat hier je reactie achter

